2010. június 22., kedd

Padlizsános rétes

Vasárnap a galagonyás lányoknak padlizsános rétest sütöttem. Szerintem isteni finom, lehet, hogy már más is csinált ilyet, de én véletlenül találtam ki pár hete, amikor megmaradt egy kis párolt sárgarépa és volt még a hűtőben padlizsán meg réteslap. Azóta már többször sütöttem ilyet, igaz, hogy a (hús-és tésztaevő) családom sajnos nem nagyon kedveli, de a kollégáknak is nagyon izlik:-))

Hozzávalók (2 rúdhoz):


1 csomag réteslap (előhűtött, 8 lap csomag)
1 nagyobb padlizsán
3 db sárgarépa (vagy ½ csomag fagyasztott bébirépa)
1 tojás
1 pohár (kicsi) tejföl
1 hagyma
3 gerezd fokhagyma

A sárgarépát felkarikázzuk (a bébirépát egészben hagyjuk), olajon, picit megsózva puhára pároljuk.
A hagymát apróra vágjuk, olívaolajon megdinszteljük és hozzáadjuk a feldarabolt (hosszában 4felé, majd vékony szeletekre vágott) padlizsánt. Sózzuk, belenyomjuk a fokhagymát és gyakran kevergetve puhára pároljuk.
A párolt padlizsánt és sárgarépát összekeverjük, belekeverjük a tojást.
Két réteslapot egymásra fektetünk, olajjal megkenjük, majd erre két réteslapot teszünk, a tetejét megkenjük fél pohár tejföllel. A középső kétharmad részre kenjük a zöldségek felét,
feltekerjük. A másik rudat is így készítjük el.
A tepsit kikenjük olajjal, a rúd tetejét is megkenjük olajjal. Előmelegített sütőben addig sütjük, míg a teteje szép piros nem lesz.

Fotót még nem készítettem róla, Éva képei között találtam viszont egyet, igaz, ezen nem sok minden látszik belőle.

1 megjegyzés:

  1. Nagyon jól hangzik, csak kár, hogy a férjem allergiás lett a padlizsánra... :(

    VálaszTörlés